Australijski wyścig z Edgecam

Ponad 500 elementów wyprodukowanych z wykorzystaniem Edgecam zostało zamontowanych na każdym z dwóch samochodów wyścigowych w Australian V8 Supercar Championship. 

Edgecam i jego australijski reseller G-Zerofive dostarczył oprogramowanie, postprocesory i pełne szkolenie dla Brad Jones Racing (BJR) i ich dwóch samochodów Holden VF Commodore.

"Potrzebowaliśmy funkcjonalności Edgecam do pełnego zoptymalizowania naszego nowego centrum obróbczego Okuma."

Dave Morris Fontes, Kierownik produkcji 

BJR wykorzystuje Edgecam do projektowania obróbki wszystkich wytwarzanych części maszyn używanych do budowy nadwozia wraz z specjalistycznymi narzędziami, złożonymi formami i urządzeniami do funkcjonowania zespołów wyścigowych, jak również do wprowadzania zmian w zakupionych elementach.

Produkowane z różnych materiałów, w tym stopów aluminium, stali miękkich i stopów, stali do nawęglania i wielu polimerów, komponenty i narzędzia są obrabiane a pomocą centrum tokarskiego Haas SL30 z osią C, pionowego centrum obróbkowe Haas VF4 i maszyny Okuma Multus B300W z osią B i pod wrzecionem, wyposażonych w nowe sterowanie OSP P300S.

Samochody konkurowały w  Australii i na zamorskich wyścigach w Nowej Zelandii i USA, na torach wyścigowych i torach ulicznych. Przepisy wymagają, aby podwozie każdego samochodu wykonane było przy użyciu kombinacji włókien szklanych i metalowych paneli, aby nadać mu wygląd produkowanego samochodu. Budowa każdego samochodu BJR kosztuje około $500.000. Kierownik produkcji BJR Dave Morris Fontes twierdzi, że postprocesor jest ważny, zapewnia bezproblemową integrację Edgecam z sterowaniem maszyny oszczędzając czas i zwiększając jakość gotowego produktu.

Podczas dostosowywania postprocesora Okuma firma G-Zerofive musiała wziąć pod uwagę specyficzne makra, stworzone przez Okuma Australia i wdrożyć je w postprocesorze, jako środek bezpieczeństwa zalecany szczególnie podczas przenoszenia części.

G-Zerofive dyrektor Andrew Scott mówi: „Możemy również rozwijać wsparcie dla wielopunktowych narzędzi jak również kombinacji opcji chłodzenia dostępnych dla tej maszyny”.

Wszystkie ponad 500 komponentów poszczególnych samochodów mają “czas życia” regulowany przez okresowe obciążenia lub nośności graniczne, które znoszą w trakcie eksploatacji. „W związku z tym każdy element jest traktowany indywidualnie. Mają one znosić skrajny stan podczas awarii lub wady takie jak pęknięcia i inne uszkodzenia wyszukane podczas regularnych kontroli.”

Tworzenie różnorodnych komponentów dla Brad Jones Racing pokazuje jak Edgecam może spełniać różnorodne potrzeby począwszy od prostej obróbki 2 osiowej na centrum tokarskim, aż po złożoną obróbkę 5-osiową, a także zapewniają pełną integrację systemów CAD z systemami CAM.

G-Zerofive dystrybuuje Edgecam w całej Australii. Podobnie jak firma Nicom w Polsce nie tylko zapewnia dostosowanie, wsparcie i rozwój dla postprocesorów pod indywidualne wymagania maszyny, ale także dostarcza indywidualnych rozwiązań dla automatyki z wykorzystaniem wielu narzędzi Edgecam, w tym Menadżera strategii i rozwoju makr PCI.

„Słyszeliśmy o Edgecam i G-Zerofive od firm zajmujących się obrabiarkami i szybko odkryliśmy, że partnerstwo będzie idealne dla naszego modelu biznesowego i wymagań. Oprogramowanie, postprocesory i wysoki poziom wsparcia technicznego i wiedzy pokazało, że G-Zerofive może nam to zaoferować, wraz z pełnym szkoleniem, co oznacza, że jesteśmy do przodu w wyścigu nad poprawą spójności, jakości i terminowości dostaw naszych komponentów" - kończy Morris Fontes

Osiągnięte korzyści

  • Szybka produkcja części zamiennych
  • Sprostanie zróżnicowanym potrzebom dzięki Edgecam
  • Maksymalna wydajność przy minimalnym wkładzie.

O firmie

Nazwa: Brad Jones Racing

Strona internetowa: www.bradjonesracing.com.au

Poprzedni  |  Następny

Na skróty

Zapytaj o ofertę
Zapytaj o szkolenie
Bezpłatna wersja testowa
Edgecam Student Edition
Zapytaj o postprocesor
Zgłoś problem techniczny
 

 
 

Warto zobaczyć

Zamów Newsletter
Opieka Techniczna
Postprocesory

 

 

_usuk