EDGECAM wspiera Toyotę
Zakończono kolejną edycję rajdu Dakar, najtrudniejszej rywalizacji w dziedzinie sportów motorowych. Wyścig rozpoczęto 2 stycznia 2016 r. w stolicy Argentyny, Buenos Aires. 16 stycznia, po trzynastu wyczerpujących etapach, maszyny dotarły do celu w Rosario.
Marką od lat odnoszącą sukcesy w rajdach terenowych jest Toyota. Rajdowe modele Toyoty Hilux zazwyczaj prowadzą swoje załogi wprost na najwyższe podia. Kierowcy potwierdzają, że terenowy, benzynowy model Hilux jest jednym z najbardziej udanych pojazdów, przeznaczonych do ścigania w trudnych warunkach.
Rajdowe modele Toyoty Hilux powstają w wyspecjalizowanym warsztacie Hallspeed w RPA. Jak zaznacza Glyn Hall, Dyrektor Zarządzający Hallspeed:
„Każdy samochód składa się z 4000 do 5000 elementów. Dzięki zastosowaniu EDGECAM, 80% podzespołów możemy wykonać samodzielnie na naszych tokarkach i centrach obróbczych.”
Większość elementów metalowych tworzonych jest ze stali połączonej z aluminium. Ramy wykonuje się z ultra lekkich kompozytów. Celem stosowania tych materiałów jest uzyskanie odpowiedniej wytrzymałości każdego podzespołu, ale również zmniejszenie jego wagi:
„Toyota Motor Corporation dostarcza nam z Japonii jedynie bloki silników. Pozostałe detale tworzymy sami.”
Samochody wyścigowe nigdy nie są wykończone. Zawsze można udoskonalić coś, co pomoże załodze zdobywać w rajdach kolejne punkty. Pracownicy Hallspeed modyfikują komponenty samodzielnie. EDGECAM pozwala natomiast płynnie importować stworzone modele CAD:
„Z EDGECAM możemy precyzyjnie wizualizować modele, analizować je, dobierać materiały, z których będą wykrawane, a wreszcie swobodnie decydować, którą obrabiarkę zaprogramować do ich obróbki.”
Inżynierowie Hallspeed doceniają EDGECAM za możliwość sprawnego przygotowywania podzespołów na kolejne zawody:
„EDGECAM pomógł nam sprawnie przygotować się do ostatniego wyścigu. Już 9 grudnia mieliśmy przygotowane w Buenos Aires 9 ton komponentów. To prawie miesiąc przed rozpoczęciem rajdu.”
W kategorii samochodów konkuruje obecnie ponad 40 pojazdów Toyoty. Korzystając z możliwości, jakie daje EDGECAM, Hallspeed sukcesywnie tworzy nowe, coraz bardziej funkcjonalne i wytrzymałe egzemplarze:
„EDGECAM odegrał kluczową rolę w przygotowywaniu samochodów do jazdy. Ten opracowany przez Vero Software system CAM, przesuwa granice naszych możliwości” - Glyn Hall, Dyrektor Zarządzający Hallspeed.
Osiągnięte korzyści
- Szybka i precyzyjna obróbka komponentów.
- Pełna gotowość do startu w rajdach uzyskiwana w krótkim czasie.
- Bezawaryjność wytwarzanych z EDGECAM, rajdowych modeli samochodów.
Więcej o firmie Toyota SA Motorsport: motorsport.toyota.co.za